söndag 30 oktober 2011

Raindrops keep fallin on my head..

Regnet öser ner utanför fönstret, blixtarna lyser upp himlen och åskan mullrar. Jag sitter inne och myser med en stor kopp te och mina anteckningar från terminens alla lektioner i International Marketing. På grund av en envis förkylning och mycket plugg senaste dagarna, är jag redan inne på sista "svenska" tepåsen från ICAs I <3 Eco sortiment, som jag fick från min mamma i förra veckan. Men jag har njutit av varenda droppe av de många litrarna te som jag konsumerat senaste tiden..

Igår var vi på riktigt amerikanskt haloween party. Värdarna hade pyntat huset i minst sagt enastående  Haloweenstil. Gravastenar, spindelväv, sopsäckar, blinkande lampor.Väldigt amerikanskt helt enkelt. Jag och Lina hade klätt ut oss till Greker, eller romare.. Vi är inte riktigt säkra. Fina var vi i alla fall..

Det är mindre än en vecka till min första final, sluttenta. Jag bävar. Just nu känns det som jag inte får någon ordning på allt jag lärt mig. Allt går in i vartannat, samtidigt som jag inte kan definiera ett enda begrepp. jaja. Jag har en intensiv vecka med massa timmar framförböcker och anteckningar.. Det är väl en del av att leva universitetsliv det också antar jag..

Autentiska Greker.(eller (romare).. I lakan från K-Mart

David (till höger) van pris för bästa utklädnad. Han var utklädd till en Bag-in-box


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar