torsdag 27 oktober 2011

Mer tankar om tid..

Kanske är det för att dagarna är varma och kvällarna ljumma. Kanske är det för att det fortfarande känns som att vi precis kommit hit. Kanske är det för att turisterna börjar flockas i Surfers Paradaise och att träden nyligen börjat blomma.. Kanske.. För jag kan inte förstå att det är slutet av oktober... kan bara inte fatta det. Och slutet av oktober betyder slutet på terminen på Griffith University...

Jag sitter och dricker mitt morgonkaffe.. Idag väntar de allra sista föreläsningarna. Jag ska gå på entrepreneurlektionen för första gången på några veckor. Slutede ju gå för nån gång innan mid-semster break för att att föreläsaren var för dålig (eller dålig är kanske fel ord. Snarare tråkig och oförstålig). Med idag ska hon summera ihop allt vi lärt oss (?) under terminen så jag tänkte att det är nog bäst att ge det ett sista försök. Sen har vi en sista turism tute plus lektion.. Imorgon ska jag lämna in allra sista uppgiften; en PR rapport över en kampanj som syftar till att skapa ett hälsosammare Gold Coast. Många sista den här veckan..

Sen väntar en veckas intensivt tenta plugg och sen väntar tenta period..  som sagt! Hur hände det??

Jag fick förresten post igår, ett brev från familjen hemma i sverige med te, lösgodis och en vagabond tidning. Helt perfekt. Så efter några timmars plugg avslutade jag dagen med en stor kopp te (i min ikea mugg) med lite lösgodias i en skål och tittade på lite svesk tv på internet.. Ibland behöver jag mina svenska moments!







1 kommentar:

  1. Ja du kära Julia, visst är det märkligt hur relativ tid kan vara. När man vill att den skall gå långsamt, rusar den fram och när man bara vill att den skall ta slut, släpar den sig fram, sekund för sekund.

    Njut av sista tiden i Surfers nu, och lycka till på tentorna...

    SvaraRadera