måndag 3 oktober 2011

Oktoberfest och Gold Coast 600

Lördagskvällen blev en höjdare. God och mastig tysk och österrikisk mat, god öl och riktig alpkänsla i Restaurangen. Efter maten drog vi vidare till den irländska puben Fiddlers Green och lyssnade på riktig bra livemusik för att sedan avsluta kvällen på vad som nästan har kommit att bli lite av ett stammisställe här i Surfers; Waxys irländska pub.

Igår satte jag nog  rekord i studietimmar under en dag ( i alla fall under min tid här i Australien). Kanske inget att skryta med i och för sig, och jag vill bara att dessa två veckor ska vara över. Så om det är lite tyst här på bloggen kommande veckor så är det inget att oroa sig för.. Jag lever.. typ i alla fall. Jag är bara totalt nergrävd i essäer och rapporter.

Nått kul att se fram emot är Gold Coast 600 som kommer gå av stapeln om tre veckor. För tillfället håller hela Surfers Paradise att transformeras till en bilrace-bana.  Här går det att läsa mer om eventet. Vi bor precis vid banan och de kommer antagligen att öppna taket åt oss så vi kommer ha bästa platserna i hela Surfers Paradise. Inte för att jag är en motorsports fantast, men det kan nog bli en riktigt rolig och spännande helg..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar