onsdag 26 oktober 2011

Koalor och BBQ

Igår var en riktigt bra dag, lite av en förlängning av helgen nästan. Efter några timmars flitigt studerande under morgonen åkte vi till Brisbane runt lunch, där vi mötte Felix föräldrar som är över i Australien på besök. Efter en snabb sushi lunch i Brisbande tog de med oss till en koala park med massvis av fantastiskt söta små kolaor, .Det fanns även ett "barnens zoo" liknande område med kängurur, där man kunde ströva runt fritt bland dessa ibland ganska stora djur. Spännande.. Inne på det området fanns även en hel del emuer. De är väldigt stora! Vi sg även dingos, wombater, en platapus, massa fågler, fladdermöss, några ormar och en sötvattens krokodil..

Efter att ha fått vår dos av spännande exotiska djur åktte vi hem till vänner til Felix familj som bor i Brisbane. Där bjöds vi på fantasikst BBQ med massa god mat och väldigt trevlig sällskap. En toppendag helt enkelt. Tyvärr var jag och Lina tvugna att åka tillbaka hem vid nio, det tar nämligen cirka två timmar att ta sig från Brisbane till Surfers (Men det kostar knappt 4 dollar ca 25 kronor... Billigaste nöjet man kan ha här i Queensland)

Slutet närmar sig här på Griffith. lektionerna består framförallt av att summera ihop allt vi gjort under terminen, vilket är ganska mycket. All kunskap och alla begrepp snurrar i mitt huvud och jag börjar redan bli ganska nervös inför mina finals.. Nu har jag 5 timmars break till nästa lektion och jag sitter ute och ska plugga..

Har dragit på mig en till förkylning förresten! Så himla bittert! ja vill ju kunna träna!Arhh! Men men så är det. Hoppas att jag blir frisk snart. Äter c vitaminer och dricker berrocca för att förhoppningsvis kunna förkorta förskylningen med några dagar..

Snälla Koala, får jag ta med dig till Sverige?

Lina och en kängru



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar