fredag 21 oktober 2011

Friday! Fun fun fun!


I morse, när jag satt och drack mitt morgonkaffe vid kvart i åtta, började de först V8 bilarna köra förbi huset. Vi kan till och med se dem från köket. Det går snabbt! Helt galet snabbt faktist! Men det är ganska häftigt, det är ett så galet stort event! Gick mot bussen lite innan åtta för att försäkra mig att vara där i tid. Efter att ha psasserat parken som redan var fylld med människor så kom jag fram till busssoppet. Tyckte dock att det var lite väl lugnt där. Insåg efter 20 minuter att det fortafarande inte kommit en enda buss.. hmm.. Bådar inte gott. Vi blev fler och fler som väntade. Klockan närmade sig nio och solen gassade på mina armar som  jag såklart glömt att smörja in med solcrem..! Efter så där en 40 minuter fick vi reda på att det skett en olycka längre bort och att hela norrgående körfältet var avstängt.. Tydligen skulle det börja komma bussar igen om en stund..  Hur lände är en stund? Men vi hade inte så mycket förutom att så kvar och vänta.

Efter ytterligare 10 minuter stannade dock en buss som inte var i service som kom från en anna väg än den avstängda och frågade var vi skulle. Några skulle in till Southport och jag och en annan tjej skulle till Griffith. Då erbjöd han sig att köra oss  hela vägen! Det gjorde min morgon! Så underbart med människor som gör det där lilla extra! Kom fram bara några minuter för sent.. Så tack du busschaufför på Translink!

Efter lektionen fick jag äntligen tummen ur och gick till frisörsalongen på campus. Jag har inte klippt mig sedan i mars så det kändes som att det var på tiden nu. 20 minuter kom jag ut nyklippt och glad. Nu ska jag skriva klart min sista PR uppgift, gå på Tute och sen väntar en helg fylld med bilar och fest..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar