torsdag 13 oktober 2011

14:e timmen...

Är nu inne på 14 plugg-timman. Klockan ringde 06.15  i morse. Tog bussen 7.30. Träffade Maddy 08.00 på biblioteket. Tillbringade kommande timmarna med att sätta ihop vår business report. Gjorde klart de gemsamma delarna, vi är egentligen fem personer i gruppen. So much for a team effort...

Spang till tute, sprag tillbaka till Maddy, fixade det sista. Printade och spiralhäftade den 55 sidor långa rapporten. Sprang till lektion som varade i två timmar, rusade direkt efter den vidare till nästa tute. Kutade ner till busshållplatsen för att hinna med 707:an hem.

Kom hem. Gjorde gröt, tog över turismrapporten som Lina jobbat på hela dan. Den ska lämnas in imorgon.

Nu är klockan 22.12 och jag är jag trött, riktigt trött. Ögonen går i kors, ryggen värker. Men jag är inte klar. Förskylningen har ett ordentligt grepp om mig och halsen gör ont. Täppt i nästan. Jag ska tvinga mig att hålla ögonen öppna i 45 minuter till. Sen säger jag tack och godnatt.




2 kommentarer:

  1. Julia ta hand om dig, i längden fungerar det inte att bränna veken från alla håll. Lova att stanna upp ibland och bara göra ingenting.
    kramar från pappa!

    SvaraRadera
  2. Ibland ser man inte träden för all skog ;)

    SvaraRadera