måndag 10 oktober 2011

Nu är det jul igen?

Var och handlade på Coles tidigare idag. Mjölken och tonfisken var slut. Katastrof. När jag hade gått förbi frukt och grönskas avdelningen där pumorna låg uprraddade och jag kunde konstatera att det inte blev några bananer idag heller (de kostar fortfarande multum)så kom jag fram till bröd avdelningen. Där möttes jag emellertid inte bara av bröd utan av en hel hylla med olika sorters julkakor etc. Jag menar, det är ju inte ens mitten av oktober än.. I alla fall jag gick vidare. Fyllde min shopping kord med 19 burkar tonfisk i olika smaker (Nej jag varken skojar eller överdriver, vi äter en hel del tonfisk här på narrowneck court). När jag nästan var framme vid kassan möttes jag av nästa julavdelning. Denna tog upp flera meter och innehöll allt från mat och kakor till dekorationer. Jag menar, jag kan visserligen förstå om nån riktig julälskare därute saknar sin traditionella julkaka och unnar sig en smakbit så här i oktober, men vem köper på sig allt glitter och alla juleljus nu?? Eller är jag gammalmodig som tycker att man ju i alla fall kan vänta till efter Halloween (Som ju är om ett antal veckor). Går vi helt enkelt mot en värld där alla högtider flyter in i varandra?

1 kommentar:

  1. Svar Ja, och ni är inte ensamma om detta Down Under. Redan i fredags då jag genade genom Åhlens var halva butiken uppfylld med julpynt. Man kan ju inte annat än konstatera; att det var bättre förr.

    SvaraRadera