torsdag 20 oktober 2011

Imorgon börjar Gold Coast 600 V8 Race. I över en månad har det byggts läktare, asfalterats väger, byggts övergångar över vägarna och byggt staket oxh spärrat av trafiken. Det är ett galet stort arrangemang och jag tänker på vilken otrolig planering som måste ligga bakom. Banan är 2,96 km lång, bilarna kommer upp i en topphastighet av 264 km/h medel ligger på ca 170 km/h. Evenemanget i sig generar i intäkter för 50 miljoner dollar..

Alla avspärrningar har bidragit till att det tar en halv evighet att ta sig till och från bussen.. Eller ja kanske inte så farliget, men man måste gå omvägar, bli eskorterad av poliser etceta.. Lite spänning i vardagen! Vi bor ca 20 meter från själva banan och vi kan  nästan se racet från vårt köksfönster.. Once in a lifetime.! Haha

Jag har förresten bokat mina flygbiljetter nu. Den 22 november flyger jag till Melbourne där jag ska tillbringa nästan en vecka, ser verkligen fram emot det. har hört väldigt mycket bra om Melbourne.  Den 29e flyger jag vidare mot Sydney, vilket även det ska bli underbart, Sydney är en av mina favoritstäder och jag ser verkligen fram emot att komma tillbaka dit!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar