söndag 3 juli 2011

Tankar om tid.

När jag under våren funderade på hur jag skulle tillbringa min tid i Sverige, innan avresan till sydligare breddgrader, kändes denna tid som en evighet. Jag skulle ha oändligt med tid att ta tag i olika projekt, jag skulle hinna träffa vänner och jag skulle få gjort allt det som jag skjutit framför mig under resetan av året. Ja jag skulle, hör och häpna, kanske till och med få tid att ha tråkigt..!

Sommaren kom, jag lämnade min lägenhet och flyttade under tre veckors tid hem till Göteborg. Sen vet jag inte vad som hände för innan jag ens hann säga jordgubbar med glass så hade veckorna passerat och det har blivit dags att börja packa. Och jag kan inte skryta med att jag fått gjort något vettigt över h u v u d t a g e t.

Fast det kanske är det som behövs, en sådan ofantlig lyx som vi glömmer bort alldels för ofta. Att bara vara, utan att "tvinga" oss själva att njuta, vara produktiva eller ha det fantastiskt roligt. Istället hinna fixa med lite småsaker, läsa några kapitel i en bra bok (som kanske inte alltid är så djup, innehållsrik eller berikande utan bara bra). Hinna titta på tv och börja följa serier så som top chef australia (med den goda ursäkten om att det är bra språklig förberedelse), Hinna med en långsam men lång joggingrunda, hinna grilla med familjen.

Efter dessa veckor är jag otroligt laddad för att på nytt kasta mig in med huvudet före i det kommande äventyret, fylld till bredden med massa ny energi.. Och jag är så tacksam för lyxen att ha haft denna möjlighet. På tisdag börjar det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar