fredag 8 juli 2011

Resan

Jag vaknade med ett leende på läpparna onsdagen den 6 juli 2011. En pirrande känsla växte sakta fram i magen. Det hade äntligen, äntligen blivit dags att ge sig iväg på nya spännande äventyr. Dagen innan hade jag tagit tåget från Göteborg där Pappa och Fanny hade vinkat av mig på centralen i Göteborg. I Helsingborg mötte jag upp min vän och och resekompanjon Lina. Tillsammans åkte vi ner till Malmö, där Linas föräldrar bjöd på en härlig tre rätters middag och Sveriges tredje största stad billierade med en vacker sommarkväll. Men så kom som sagt onsdagen. Vi fick skjuts över bron till Kastrup. Incheckningen gick relativt smidigt (även om Lina till att börja med inte fick något boardingkort för första flighten och mitt boardingcard för andra flighten inte stämde alls).

Efter en Starbucks kaffe blev det dags att gå igenom säkerhetskontrollen, vilket gick smidigt. Sen väntade först flyg till London, sedan en tre timmars lång väntan där för att sedan flyga över till det stora Landet i väst och LA. Efter många timmars filmtittande Gick planet ner för landning i Los Angeles. Kalifornien visade sig från sin bästa sida med cirka 30 graders värme och vacker solnedgång. Efter att ha lyckats komma in i USA tog vi oss till biluthyrningen där vi plockade upp vår lilla bil (som inte alls var så himla liten måste jag säga!) Servicen var sen absolut sämsta på länge och jag höll på att bli galen på grund av deras offektivitet. Tillslut fick vi nycklarna och GPSen och började köra mot Hollywood Blvd. GPS är för övrigt den bästa uppfinningen någonsin. Hittade hostellet och installerade oss i ett fyrabäddsrum. Efter en snabb dush störtade vi i säng.. En lång men ändå härlig start på resan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar