tisdag 14 juni 2011

Göte-la-borg

Efter en intensiv helg är jag nu hemma hos mina föräldrar i Öjersjö igen. Jag har städat ur hela min fina lägenhet och igår lämnade jag över nycklarna till hyresgästen som nu skall förvalta den under det kommande halvåret. Så nu sitter jag hemma i soffan i Öjersjö. Adressen är ändrad och jag är numera officiellt göteborgare igen.

Det är en hel del som ska fixas inför en utlandstermin. Sakta men säkert börjar dock saker falla på plats. I morse fick jag reda på att min ansökan om studiemedel blivit godkänd, skönt. Visum är klara och flygbiljetten likaså.. Nu är det bara småsaker på att göra listan som fortfarande behöver fixas..

Jag räknar dagarna till resan men försöker njuta så mycket som möjligt av att vara ledig. Njuta av den svenska sommaren. Jag har dock inte lyckats komma in i den där riktiga ledighetskänslan än. Jag tror inte att jag tillåter mig själv att änna att jag har semester. Ändå har över en vecka av "sommarlovet" redan passerat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar