tisdag 7 juni 2011

Att packa ihop sitt liv..

Badrummet är renskrubbat. Köket likaså. Lådor och skåp är tömda och skafferiet gapar tomt. Imorgon går tåget hem mot mitt älskade Göteborg, från staden som har kommit att bli mitt hem, Helsingborg.Till helgen kommer jag tillbaka till Skåne, med då enbart för att packa ihop det allra sista. Om exakt en månad är vi påväg mot LA.. Tiden går galet fort när man har roligt. För roligt har jag haft det. Det har varit två riktigt bra år och jag har för första gången på ganska länge stannat mer än några månader på samma plats. Och har trivts. Men nu har det börjat klia i resenerven och det ska bli riktigt underbart att ge sig iväg igen,

Nackdelen med att flänga runt är att säga hejdå till människor. Alla dessa avsked... Att säga vi ses snart igen, när man vet att det kommer att gå ett halvår tills nästa gång är jobbigt, samtidigt som ett halvår inte är något alls och att med de flesta vänner som verkligen betyder något tar det inte mer än några få minuter, sen känns allt som vanligt gen, så som det alltid känts. Men det tär.

Idag har vi bokat hostel. Det är bara en månad kvar tills det att vi beger oss. Men först väntar en härlig Juni..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar